No 1 Saptahik News
Advertisement
  • समाचार
  • देश
    • कोशी प्रदेश
    • मधेश प्रदेश
    • बागमती प्रदेश
    • गण्डकी प्रदेश
    • लुम्बिनी प्रदेश
    • कर्णाली प्रदेश
    • सुदूरपश्चिम प्रदेश
  • विजनेस
  • खेलकुद
  • विदेश
  • जीवन शैली
  • विचार
  • मनोरञ्जन
  • शिक्षा
  • स्वास्थ्य
  • सूचना-प्रविधि
TV LIVE
No Result
View All Result
  • समाचार
  • देश
    • कोशी प्रदेश
    • मधेश प्रदेश
    • बागमती प्रदेश
    • गण्डकी प्रदेश
    • लुम्बिनी प्रदेश
    • कर्णाली प्रदेश
    • सुदूरपश्चिम प्रदेश
  • विजनेस
  • खेलकुद
  • विदेश
  • जीवन शैली
  • विचार
  • मनोरञ्जन
  • शिक्षा
  • स्वास्थ्य
  • सूचना-प्रविधि
No Result
View All Result
No 1 Saptahik News
No Result
View All Result

मधेशी महिला पहिचानको समस्या


मधेशी महिला पहिचानको समस्या

हेमन्ती केवरत

मधेशी महिलाका सामाजिकअवस्था
मधेशमाबसोबास गर्ने गैर खसभाषीमहिलाहरूलाई ‘मधेशीमहिला’भन्नखोजिएको हो । यसअन्तर्गत मधेशीआदिवासीजनजाति, मधेसी, मधेशीदलित रमधेशी मुसलमानमहिलाकापहिचानकाबारेमाचर्चा गर्न खोजिएको छ ।मधेसी समाजमापितृसत्तात्मक संरचनाविद्यमान छ । यस्तो संरचनामा पुरुषहरूको सर्वेसर्वापन हुनु स्वाभाविक देखिन्छ । पितृसत्तात्मक संरचनामा घरमूली परिवारको ज्येष्ठ पुरुष सदस्य नै हुन्छ ।मधेसमा यस्तै प्रचलनविद्यमान छ । मधेसी महिलाकाविवाहपूर्व घरपरिवारबाट दिइएकाव्यक्तिवाचकनामविवाहपश्चात् आश्यर्यजनकतवरले परिवर्तन गरिन्छ । विवाहपूर्व दिइएका सीता, उमा, बुधनी, देवकी, छुन्की, दुलारी, विवाहपश्चात् हठात् परिवर्तन गरिने चलन रहेको छ । मधेसी समुदायकामहिलाहरूमा धेरैजसो परिवारमा घरपरिवारकी जेठी बुहारी भए बर्कीकनियाँ, माहिलीबुहारी भए मैझलीकनियाँ, साहिँलीबुहारी भए सैझलीकनियाँ र कान्छी बुहारी भए छोट्कीकनियाँभनीबोलाइने चलन रहेको छ । उक्तपहिचान पछिपछि गएर बधूकामाइतीगाउँका नामबाट बधूकानामकरण गरिने परम्परा रहेको छ ।
पहिचान के हो ?
पहिचानभनेको मौलिकता सहितको विशिष्ट र पृथक् चिनारी हो । परिचयमानिसको व्यक्तिगत, सांंस्कृतिक र राजनीतिकविषयवस्तुसँग सम्बन्धित हुन्छ । हरेक व्यक्तिको परिचयजातीय, लैङ्गिक, भाषिक, धार्मिक, राष्ट्रिय र सङ्घसंस्थालगायतकाअन्य धेरै परिप्रेक्ष्यहरूबाट निर्देशित हुन्छ । यो व्यक्तिगत, सामुदायिक, सामाजिक, जिल्ला स्तरीय,अञ्चल स्तरीय, प्रदेश स्तरीय, भेगीयतहदेखि राष्ट्रिय हुँदै बहुराष्ट्रिय–क्षेत्रीयपहिचानको विषयवस्तु पनिहुन सक्तछ । जस्तै व्यक्तिगत रूपमा कसैको नाम राम, श्याम, उमा, गीता, फुर्वा, आइतमाया, बुधनी जे पनिहुन सक्तछ । सामुदायिकपहिचानका सन्दर्भमाभन्नुपर्दा केवरत समुदाय, ताजपुरिया समुदाय, राजवंशी समुदाय, गन्गाई समुदाय, उराँव समुदाय, सन्थाल समुदाय, लिम्बू समुदाय, राई समुदाय, दुसाध समुदाय, मुसहर समुदाय, डुम समुदायआदिका नामबाट पनि एक खालको पहिचानकायमभएको हुुुुुन्छ । त्यसैगरी भाषातथा संस्कृतिएवम् भेग विशेषसँगजोडिएर मैथिल समाज, भोजपुरिया समाज, अवधी समाजका नामबाट पनि छुट्टै चिनारी कायमभएको हुन्छ । जिल्ला स्तरीय पहिचानका सन्दर्भमामोरङ्गेली, झापाली, पाँचथरे, धनकुटे, दैलेखी, कालीकोटे, अछामी आदिनामले एक खालको पहिचानको निर्मितिभएको पाइन्छ । प्रादेशिकस्तरमाकोशीप्रदेशकालागिकोशीय,मधेस प्रदेशकालागिमधेसी, वागमतीप्रदेशकालागिवागमतीयआदिनामले पनिपहिचानबनेको हुन्छ । नेपालको सन्दर्भमा भेगीयहिसाबले हिमाली, पहाडी, मधेसी पहिचानका सन्दर्भहरूलाई उल्लेख गर्न सकिन्छ । जातीयहिसाबले कुनै जातिविशेषलाई जनाउने नामपनिहुन सक्तछ । नेपालमाबसोबास गर्ने सबै नागरिककालागि नेपाली राष्ट्रियताको पहिचान महत्त्वपूर्ण अनि स्वाभिमानको विषयहुन जान्छ । वस्तुतःपहिचानका फरक फरक सन्दर्भहरू हुने स्पष्ट छ ।
विवाहपूर्व मधेसी महिलाका नाम
हरेककिशोर किशोरीकानामकरण तिनकाआमाबाबुले गरेका हुन्छन् । कतिपयजातजातिमा वैदिकविधानअनुसार नामकरण गर्ने चलन छ भने कतिपयकुनै विधिविधानविना नै नाम राख्ने चलनपनि छ । फेरि कतिपयआदिवासीजनजाति, मधेसी र मधेसी दलित समुदायमाशिशु जन्मेको बारकाआधारमानाम राख्ने परम्परागतप्रचलनपनि पाइन्छ । आइतबार जन्मेकीनानीको नामआइतमाया, सोमबार जन्मेकीको शिशुको नाम सोमिया, मङ्गलबार जन्मेकीशिशुको नाम मङ्गली÷मङ्ली, बुधबार जन्मेकीशिशुको नामबुधनी÷बुध्नी राखिने चलनपनि रहेको छ । रेखा, सोभा, गोमा, जानकी, गीता, उषा, सुलोचनाआदिमधेसी किशोरीकाव्यक्तिवाचकनामहरू विवाहपश्चात् हठात् परिवर्तन गरिन्छ ।यसो हुनुमा पुरुषप्रधानपितृसत्तात्मक सोच नै प्रमुखकारकतत्त्व देखिन्छ । विवाहपश्चात् महिलाहरूलाई जुराइदिएको नामको तिनले विरोध र प्रतिकार गर्न समेत सक्तैनन् । त्यसो गरेको खण्डमा त्यस्तीबधूलाई मधेसी समुदायका घरपरिवार, नाताकुटुम्ब एवम् समाजमा राम्रो बुहारी मानिँदैन । उसलाई वाचालबधूको संज्ञा दिइन्छ ।
विवाह पश्चात्माइती गाउँका नामका पछाडि ‘वाली’प्रत्यय थपेर बुहारीका नामकरण
मधेसी समुदायमाकिशोरीकाविवाहपश्चात् तिनकानाममाइतीगाउँको नामका पछाडि ‘वाली’प्रत्ययका रूपमाथपेर बोलाइने चलन छ जस्तै नरसिंह गाउँकी बधू भए नरसिंहवाली, नकटा गाउँकी बधू भए नकटावाली, भेरुवागाउँकीबुहारी भए भेरुवाबाली, डाइनियाँ गाउँकीबुहारी भए डाइनियाँबाली, सुपौल गाउँकीभए सुपौलबालीकनियाँभनीबोलाइने प्रचलन रहेको छ । यसैगरी लहानवाली, मिर्चैयावाली, जनकपुरवाली, जलेश्वरवाली, पटियापारावाली यस्तै यस्तै बधूकामाइतीगाउँसँगजोडेर बोलाइने गरिन्छ । यसरी गाउँकानामका पछाडि जोडेर लामो फेहरिस्त बनाउन सकिन्छ । यस सानो लेखमा धेरै लामो विवरण दिनु उपयुक्तनभएकाले प्रतिनिधिमुलकतवरले मात्रउल्लेख गरिएको हो ।
सन्तानको जन्म पश्चात्को फरक नामकरण
मधेसीमहिलाका सन्तानजन्मिए पछि तिनका सन्तानकानामका पछाडि फल्नाके माँय, अम्माआदि सम्बोधनगरिन्छ । जस्तै सन्तानको नाम गुड्डु राखिएको छ भने गुड्डुके माँय, रमिता राखिएको छ भने रमिताके माँयवाअम्मा यस्तै यस्तै नामले बोलाइने गरिन्छ । मङ्लीके मम्मि, बुध्निके माँय सन्तानकानामका पछाडि फल्नाके मम्मिभनीबोलाइने प्रचलनविद्यमान छ । मधेसीमहिलाकाव्यक्तिगत नामबाट प्रायजसो बोलाइने गरिँदैन । सहर बजारतिर बस्ने युवाहरूले महिलाकाव्यक्तिगत नामबाट सम्बोधन गरेको भने भेटिन्छ ।
पितृसत्तात्मक सामाजिक संरचनाको हावी
मधेसी समुदायमा घरपरिवारदेखि समाजकाकुनै विषयवस्तुकाबारेमा निर्णय गर्दा पुरुषकै सर्वेसर्वापन हुन्छ । पुरुषसत्ताहावीभएकाले मधेसी महिलाका निर्णय गर्ने अधिकार कुण्ठित भएको पाइन्छ । यस समुदायमामहिलाले कुनै कामगर्दा आप्mनो परिवारको मूली पुरुषसँगआदेश लिएर मात्रकामगर्नुपर्ने हुन्छ । बहुसङ्ख्यकमधेसी महिलाहरू आपूmखुसी निर्णय गर्न स्वतन्त्रभने हुँदैनन् । विवाहितमहिलाहरू घुम्टो भित्र बस्नु पर्ने बाध्यता, नाटक आदिमञ्चनगर्ने स्टेजमाअभिनयकालागिभागलिने अवसर नपाउने अवस्थाले मधेसी समुदायमापितृसत्तात्मकविचारधाराले जरो गाडेको देखिन्छ ।
यसरी हेर्दा के देखिन्छ भने मधेसी समुदायकामहिलाका पृथक् र विशिष्ट पहिचानको समस्या छ । यसबाटवास्तविकपहिचान सङ्कटमा पर्नुका साथै तिनकाआत्मसम्मान र स्वाभिमानमा समेत ठेस पुगेको देखिन्छ । यस्तो सन्दर्भमाबधूलाई उसको आत्मविश्वास बढाउन, मनोबल उँचो पार्नकानिम्तिउसकै विवाहपूर्वको निश्चितव्यक्तिवाचक नामबाट सम्बोधनगरिनु उपयुक्तहुने देखिन्छ । यसकानिम्तिमधेसी महिलाहरू एकपटक गम्भीर भएर सोच्दै परामर्श गरी ठोस निष्कर्ष निकाल्नु बुद्धिमानी हुने देखिन्छ ।

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

Like this:

Like Loading...
मार्तण्ड साप्ताहिक

मार्तण्ड साप्ताहिक

Related Posts

मधेश प्रदेशका अधिकांश सरकारी कार्यालय र मन्त्रालयहरुमा आगजनी र तोडफोड

मधेश प्रदेशका अधिकांश सरकारी कार्यालय र मन्त्रालयहरुमा आगजनी र तोडफोड

सर्वोच्चद्वारा मुद्दाको सुनुवाइ अनिश्चितकालका लागि स्थगित

सर्वोच्चद्वारा मुद्दाको सुनुवाइ अनिश्चितकालका लागि स्थगित

देशभर कर्फ्यू आदेश जारी

देशभर कर्फ्यू आदेश जारी

जुम्ली किसानलाई स्याउ टिप्न भ्याइनभ्याइ

जुम्ली किसानलाई स्याउ टिप्न भ्याइनभ्याइ

उपेन्द्रकाे आराेप : कांग्रेस र कम्युनिष्टहरू संघीयताको पक्षमा छैनन्

उपेन्द्रकाे आराेप : कांग्रेस र कम्युनिष्टहरू संघीयताको पक्षमा छैनन्

एमालेको विधान महाधिवेशनः प्रतिवेदनमा छलफलका लागि दश समूह विभाजन

एमालेको विधान महाधिवेशनः प्रतिवेदनमा छलफलका लागि दश समूह विभाजन

Next Post
संघीय सरकारले प्रदेशलाई अधिकार दिन खोजिरहेको छैन्

संघीय सरकारले प्रदेशलाई अधिकार दिन खोजिरहेको छैन्

Leave a Reply Cancel reply

ताजा समाचार

मधेश प्रदेशका अधिकांश सरकारी कार्यालय र मन्त्रालयहरुमा आगजनी र तोडफोड

मधेश प्रदेशका अधिकांश सरकारी कार्यालय र मन्त्रालयहरुमा आगजनी र तोडफोड

सर्वोच्चद्वारा मुद्दाको सुनुवाइ अनिश्चितकालका लागि स्थगित

सर्वोच्चद्वारा मुद्दाको सुनुवाइ अनिश्चितकालका लागि स्थगित

देशभर कर्फ्यू आदेश जारी

देशभर कर्फ्यू आदेश जारी

जुम्ली किसानलाई स्याउ टिप्न भ्याइनभ्याइ

जुम्ली किसानलाई स्याउ टिप्न भ्याइनभ्याइ

उपेन्द्रकाे आराेप : कांग्रेस र कम्युनिष्टहरू संघीयताको पक्षमा छैनन्

उपेन्द्रकाे आराेप : कांग्रेस र कम्युनिष्टहरू संघीयताको पक्षमा छैनन्

एमालेको विधान महाधिवेशनः प्रतिवेदनमा छलफलका लागि दश समूह विभाजन

एमालेको विधान महाधिवेशनः प्रतिवेदनमा छलफलका लागि दश समूह विभाजन

जनकपुरधाममा अन्तराष्ट्रिय इन्डस्ट्रियल एक्सपो २०२५ हुने

जनकपुरधाममा अन्तराष्ट्रिय इन्डस्ट्रियल एक्सपो २०२५ हुने

इजरायली रक्षामन्त्रीद्वारा गाजा सहर कब्जा गर्ने योजना अनुमोदन

इजरायली रक्षामन्त्रीद्वारा गाजा सहर कब्जा गर्ने योजना अनुमोदन

धनगढीमा विश्वकर्माको मूर्ति बनाउन भ्याइनभ्याइ

धनगढीमा विश्वकर्माको मूर्ति बनाउन भ्याइनभ्याइ

मिसन पत्रकारिताको लागि ग्रीन ई-टेलिभिजन सञ्चालनमा

मिसन पत्रकारिताको लागि ग्रीन ई-टेलिभिजन सञ्चालनमा

मार्तण्ड साप्ताहिक द्वारा सञ्चालित मार्तण्ड साप्ताहिक डटकम डटएनपी अनलाइन
www.martandsaptahik.com.np
गोलबजार, सिरहा, मधेश प्रदेश
+९७७-०७६-५६१६४०
[email protected]

हाम्रो टिम

  • संचालक : विजय कुमार सिंह
  • +९७७-९८०७७४०४००
  • कार्यकारी सम्पादक : संजय यादव
  • सम्वाददाता : शिवदयाल यादव
  • सम्वाददाता : राजेश कटुवाल

© 2022 Martand Saptahik - All Rights Reserved | | Website by | Nitra Host.

No Result
View All Result
  • समाचार
  • देश
    • कोशी प्रदेश
    • मधेश प्रदेश
    • बागमती प्रदेश
    • गण्डकी प्रदेश
    • लुम्बिनी प्रदेश
    • कर्णाली प्रदेश
    • सुदूरपश्चिम प्रदेश
  • विजनेस
  • खेलकुद
  • विदेश
  • जीवन शैली
  • विचार
  • मनोरञ्जन
  • शिक्षा
  • स्वास्थ्य
  • सूचना-प्रविधि

© 2022 Martand Saptahik - All Rights Reserved | | Website by | Nitra Host.

%d bloggers like this: